tisdag 28 februari 2012

springeri, springera hurra!

6,5 km i okej fart, kan bero på att klockan hann passera 18 och det var mörkt ute.
Skönt att springa och skönt att känna att jag orkar lite längre, lite fortare.

Jag ska anmäla mig till Kumla stadslopp. Har inte vågat förut...jag vet att jag är feg men är inte detta nästan lite sjukligt?! Undra om man kan anmäla sig allaredan. Jag gört!

Ska jag springa 5 eller 10 km?
Mitt mål med årets träning är ju att bli snabbast i världen på 5 km, eller nej men snabbare än jag någonsin varit i alla fall. Så borde jag då springa 5 km och se hur jag ligger till och sedan vässa träningen och göra ett nytt försök i sommar/höst. Det är bara det att 5 km känns som en piss i Missisippi...det är 10 år sedan jag sprang Stockholm Maraton!

Inga kommentarer: