torsdag 28 juli 2011

vår dag

Ny dag, nya äventyr.
Dagens första äventyr bestod av en cykeltur till Kumla VC och blodbussen som stod parkerad där. Barnen cyklade och jag tjatade: kanten, stanna, titta framåt, STANNA, se dig för osv. fram kom vi och där var det kö. Kö utanför bussen för att få komma in och få en kanyl i armen. Barnen skötte sig fint och vi köade en god stund innan det blev min tur. Hampus valde att stanna kvar utnför medan Elvira följde med in. Pedagogiska sköterskan berättade precis vad hon gjorde och Elvira tittade nyfiket. På hemvägen blev det kaffe/glass på torget och en "bara titta" tur in på leksaksaffären.
Dagens andra äventyr var en tur till stora staden där Hampus skulle bowla med morfar. Lillasyster bröt ihop och jag var inte snäll och inte fin och bara ful och dum! Vi släppte av morfar och storebror på Strike och begav oss på en skattjaktsrunda. Såklart. 2 av 3 funna.
Fika och lek hos morfar och Gittan. Sen hemkomst, barnprogrammen var i full gång. Sedan hände något roligt, Hampus sa att han ville gå och lägga sig! För han ville att vi skulle läsa vidare i kvällsboken: Harry Potter och de vises sten. Visst vrickar man tungan på namnen men det är det värt. Alla barn bör veta att det oftast finns en bok före filmen! Vi läser vidare, ikväll var det dags för sorteringshatten. Imorgon börjar allvaret för Harry, Ron, Hermione och de andra.

Inga kommentarer: