Härligt med semester och tid att prata med varandra här hemma. Igår hade mannen och jag en lång, djup och lite hetsig diskussion om sophämtning. Jo minsann, intressant så det så! Till frukosten idag var det betygssystemet i LGR 11 som utsattes för granskning från en helt utomstående och jag som halvt inblandad (sätter faktiskt inte betyg...) fick försvara och förklara bäst det gick.
Elvira degar och knåpar vid köksbordet och jag får den ena kakan efter den andra att provsmaka. Fantasi har hon. Igårkväll vid kvällskissningen skulle hon bara peppra lite i toaletten, först gick det bra men när ketchupen skulle på så sa det plums. Ungen hade tappat en Brioskallra i toaletten, men det är klart bättre det än en riktig ketchupflaska.
Idag ska vi till mamma och Jan och beundra deras bygge av uterum/vinterträdgård kanske det heter när det ska vara fint! Hoppas på sol så att jag kan sola bort min fula rand mitt på vaden.
1 kommentar:
Annars kan man åka till soptippen och fika, det gjorde N och jag igår... (på tal om sophämtning liksom)
Skicka en kommentar