torsdag 30 juni 2011

hemma!

Resan hem gick bra. Visst kan man storkna på barnen men på det hela taget så gick hemresan bra. Vi gick upp tidigt, hann inte äta frukost och klockan 7.30 kom vår transferbuss. Vi kom sedan till flygplatsen ca 10.15. Incheckning med allt vad det innebär, många köer att stå stilla i. Efter att ha ätit världens minst prisvärda chicky bits så begav vi oss till gaten. Där blev det ytterligare väntan som vi fördrev med att spela ett Alfons Åberg kortspel. 12.55 lyfte vi och flygresan tog ca 3,5 timme. Vi satt i en kokande het bil klockan 16.15. Var hemma straxt före 17 och då hade Elvira brytit ihop av tristess och trötthet. Nästan 12 timmars resande var till ända och Hampus for lycklig iväg till grannen för att leka.

Vi är trots en hel del gnäll nöjda med resan och pappan och jag funderar båda på nästa...
Elvira sa imorse att hon älskar att åka till Turkiet (kanske sa hon det för att hon just varit på vrången...)

Inga kommentarer: