fredag 20 maj 2011

puh

Jag har tillbringat kvällen med att pusta ut efter en jobbig vecka. Eller jag borde ha pustat ut men istället fortsatte jag jobba genom att rätta skapligt stora högen med svenskaböcker plus att jag läste och bedömde elevtexter.
Nåja vad är en fredagkväll...mannen snarkade högt på soffan så jag var nog inget vidare trevligt sällskap. Imorgon tar jag barnen med mig på grönbete. Vi ska vakta katt och hundar. Jag hoppas på fantastiskt väder (tänker inte kolla någon vädersida för att få svar!) Vi ska också leka med söta Nora och lilla Harry.

Innan man vet ordet av är det söndag och måndag igen. Nedräkningen inför sommarlovet är inte bara positiv: Hur kan det komma sig att jag har 3 utvecklingssamtal kvar? Hur ska vi hinna med allt? Kommer eleverna kunna lära sig avslutningslåten? Frågorna är många just nu. Den 16 juni har jag semester, barnen har sommarlov och jag vet att jag kommer att sitta med näsan i den sprillans nya läroplanen och planera för hösten. Sån är jag.

Inga kommentarer: