lördag 28 maj 2011

kalaslördag

Idag skulle det bloggas med en massa kalaskort men när mamma skulle öppna sin present upptäckte jag att jag glömt batteriet till kameran hemma. Med hjälp av tre barnbarn fick hon upp paketet och fann tre turkosa vispskålar. Kanske skulle härmas, de var fina. Vi bjöds på förstklassig kladdkaka och somriga jordgubbar (Hanna, glöm inte bort att springa imorgon!!!) Liten systerson pruttade, grinade, rapade, grinade, spydde och bajsade. Men han är sötast i alla fall!

Vi tog en liten familjepromenad med tema att lära barnen (och mannen) våra svenska sommarblommors namn. Att repetition är kunskapens moder har ni väl hört. Alltså frågade jag Elvira "vad hette de där vita blommorna nu igen?". Hon svarade snabbt "hundmat". Hmm, ett halvt rätt kanske fröken ger för det svaret, hundkex skulle det ju vara.

Väl hemma igen var det dags att natta barn. Nu kollar Bosse fotboll (otippat?) och jag dämpar min resfeber med att kolla in kartor över Danmark.

Inga kommentarer: