tisdag 10 maj 2011

gulingar är fulingar

Nässpray intagen. Känns för tillfället okej i just näsan men huvudet värker och örat gör aningens för mycket ont för att jag ska kunna ignorera det. Nu blir det högläge i sängen. När jag var på apoteket passade jag på att köpa alvedon och ipren. Ger det bäst effekt att blanda? (så brukar det ju vara...)


Jag har inte hållt mig lugn hela dagen utan jag fick ett ryck på förmiddagen och for ut barfota på gräsmattan för att kriga. Massor, eller i alla fall flera stycken, maskrosor hade slagit ut under natten. Usch! Fram med järnet och spetta bort dom fulingarna.

Hampus stöp i sängen trots att han knappast förtagit sig idag. Hoppas att han slipper hostan inatt. Snoret rinner på honom men det är ju inte lika jobbigt som ihållande hosta.

Inga kommentarer: