lördag 16 april 2011

springtävling





Kumla stadslopp för knattar gick av stapeln idag. Vädret var gråkallt och det var bara barnen som höll sig varma före loppet. När det drog ihop sig till start sprack himlen upp och solen tittade fram. I år fick jag med Hampus målgång, han hade ett stadigt tag i förskolekompisens hand och tittade efter mig i målfållan. Elvira och Bosse missade jag tyvärr för då letade jag efter Hampus. När alla hittat varandra firade barnen på priset, festis. Hampus var supernöjd med sin insats, han kom ju nästan först (eller hur var det med det egentligen...)

Själv snörade jag på mig skorna och tog ett varv i spåret, med dit och hemfärd blir det blygsamma 4,5-5 km. I skogen mötte jag en nyckelpiga och massor av fjärilar. Jag lyssnade på ivrigt fågelkvitter och spanade på en bofink. En härlig tur helt enkelt.

Inga kommentarer: