lördag 30 april 2011

snorig valborg

Nej men trevligt med sol och ledig dag. Om det inte varit för att Elvira haft feber och varit genomförkyld i natt. Vilket innebar minimalt med sömn för oss andra. Jag hade ju dessutom ont i halsen igår, idag tokvärker det. Elvira gnäller över värk i ett öra och det kluckar i mina öron också. Just nu sover lilla hjärtat middag i soffan. Undrar just om det blir någon valborgsmässoeld för vår del. Elvira ser ju fram emot att se Madicken som tappar sin sandal vid brasan...

På förmiddagen tog lilla E en alvedon och sen hängde hon med mig ett varv på Kumla. Vi spanade medelhavsväxter vid Smycka. Jag köpte inget men en lavendel på stam såg trevlig ut. Biblioteket fick sig ett besök liksom fiket där. Att vara ute bland folk med sin lilla unge kan vara mysigt och det kan vara pinsamt. "Den där tanten ser sur ut" säger hon och pekar på en man bredvid oss. Eller "han kan flytta sig så kan jag sitta i soffan".

1 kommentar:

Sara sa...

Ha ha! Ja visst är det underbart med barn!