onsdag 13 april 2011

mitt i veckan

Det är vår! När vi cyklat hem från förskolan ville barnen vara kvar ute och leka. Elvira öste vatten från en vattenpöl, Hampus spelade bandy mot garageporten, jag surade över grannens murkna stödmur...Jag fick tvinga med mig lillasyster in för att kunna börja med maten. Hampus fick vara kvar själv ute en stund.

Jag börjar trivas i köket. Spännande att laga ny mat. Idag blev middagen till allas belåtenhet, kycklingfiléer med solrospesto, till detta serverades spagetti.
Eftersom köket blir fullt av kastruller och disk när det lagas avancerad mat varje kväll så äter vi i matrummet, vid finbordet. Festligt tycker barnen för det är just vid fest vi sitter där i vanliga fall. Känns bra att använda det utrymmet lite till vardags också.

Torsdag och fredag kvar av den här veckan, nästa vecka har vi påsklov. Hampus ska få gå till nya skolan och hälsa på i förskoleklassens lokaler, de ska visst passa på att käka lunch i matsalen också. Pirrigt (för mamman!)

1 kommentar:

. sa...

Härligt med vår, friska barn OCH påsklov! Vi har också lov nästa vecka, vilken dag (vilka dagar) ska vi ses?!