torsdag 21 april 2011

en massa fix

Trallen oljad. Några gamla växer planterade. Några nya blommor planterade. Några nya växter planerade...

Barnen och jag började dagen med shopping. Åh vad kul tänker du, men lyssna på: K-Rauta, Ikea, Blomsterlandet och Ica Maxi. Bara en massa tråk som skulle handlas, jag hade dessutom lovat barnen en timme i lekrummet på Ikea men tji fick jag då det inte var öppet när vi var där. Barnen skötte sig exemplariskt och vi fick med oss allt det som stod på listan (och lite till)

Hemma på gatan är det flera andra barn som har påsklov så lekkompisar har det funnits gott om den här veckan. Mammorna vill vara ute i solen och greja i trädgårdarna och barnen vill vara inne. Det blir konflikter och idag fick jag nästan låsa dörren för att hålla Elvira på utsidan. Hampus är tillräckligt stor för att inte ställa till någon stor oreda när han är inne själv. Elvira däremot vill ju helst att jag ska sitta bredvid henne när hon leker och det funkar ju inte när solen skiner!

På eftermiddagen gick vi i alla fall in och jag drog igång Bullbaket med stort B. 104 bullar blev det och med en massa god deg i magen rapar jag finfint. Hampus och Elvira fick bullar och mjölk till kvällsmat. Jag har för mig att vi alltid fick äta så många bullar vi ville när vi var små och bullarna var nygräddade så den "regeln" kör vi på här också. Hampus åt 5 och Elvira 2,5.
Vilken tokig kvällsmat.

När barnen nattats gick jag ut och oljade trallen utanför uterummet. Det är fantastiskt skönt att sitta där ute i värmen nu på kvällen, varmare där än inne. Mitt favoritrum!

Inga kommentarer: