söndag 20 mars 2011

min söndag

Vilken härlig dag!
Elvira och jag har tillbringat flera timmar utomhus. Hon har suttit i en vattenpöl och öst vatten. Jag har suttit lutad mot en husvägg och läst deckare.
Jag kan inte låta bli att hjälpa våren så jag har skottat ut snö på bar asfalt så att den ska smälta fortare. Smälte gjorde det. Varma solstrålar som spridit glädje och ljus över oss idag. I gräsmattan är tulpanerna på väg upp. Underbart.

Sena eftermiddagen har jag tillbringat vid datorn för att planera veckans jobb. Gick väl sådär med övriga familjen i rummet utanför...
Nu är godnattsagorna lästa och det är dags för barnen att sova. Själv ska jag sjunka ner i tevesoffan och fundera på det här med braskamin. Svart, grå, pelarfot, vedfack, hög, låg, lamelltopp osv. När man väl bestämt modell kan tillbehörslistan göras lång. Varför ska någonting vara enkelt?

Inga kommentarer: