måndag 13 december 2010

lucia

Lucia får mig att känna ett tryck över bröstet (liksom skolavslutning får). Jag avskyr att sjunga, kan inte hålla en melodi, kan inte ta ton och så vidare. Lucia betyder framträdanden inför stor publik. På jobbet är jag evigt tacksam för att mina bästa kollegor övat med eleverna. Idag på den stora dagen trillade de bort en efter en. Tack och lov för en skönsjungande rektorska! Barnens sång gick inte heller av för hackor, bitvis sjöng de i stämmor och kanon också ;-)

Lite bättre då att få glida in som förälder och syna barnens luciatåg. Andra året som vi firar med barnens förskola utomhus. Kallt som skridskor var det idag. Elvira hade lusselinne i strl. 110-116 för att kunna ha det utanpå overallen, ganska osnyggt men hon kan ha det i många år...
Pepparkakssonen stod längst bak i den stora barnaskaran och "sjöng" så att mamma skämdes, öh nej då stolt var jag ju!

1 kommentar:

. sa...

Åh vilken bild! Preciiiis som mina brukar se ut!