fredag 5 november 2010

en dagsutflykt

Spännande dag. Bussfärd till Stockholm. Dagens bästa för en lite hispig kvinna som kan oroa sig för det mesta var att vi fick ett kanonbemötande av Lindbergs buss. Barnstol och bilkudde var utplacerade vid ett fyrbord på vår uppresa. Resan gick bra trots att Hampus fick träsmak i baken och Elvira hann besöka toaletten två gånger. Naturhistoriska var vårt mål och det var väl ett bra resmål i sig men dagen var kanske den sämsta. Det rådde kaos i entréhallen. Vårt könummer låg ca 100 nummer framåt, det tog säkert 30 minuter innan vi kommit in. Alla Cosmonovabiljetter var slutsålda. Snyft, tyckte både Hampus och jag. Vi gjorde en utställningshall tillsammans, vi såg de enorma dinosaurieskeletten och sedan var det dags för människans utveckling. Då hände det som inte får hända. Elvira försvann. En lika stor unge med samma slags hår på samma plats förvillade oss. Panik, samtidigt så hade vi en fullpackad barnvagn och en femåring att ta hänsyn till. Jag höll mig kvar i hallen och Bosse fick försöka hämta hjälp. Efter kanske 5 minuter så bara var hon där. Själv säger hon att hon sett på Emil på en liten teve...Återstoden av besöket släppte jag varken Hampus eller Elvira med blicken. Skräck. Det var gott att sätta sig på bussen igen när klockan var 18. Elvira somnade sött bredvid mig och jag lyssnade på Pigge Werkelins bok om den fruktansvärda händelsen i Thailand. Säga vad man vill om hans sätt i media men vilka sketna myndigheter vi har (hade) i Sverige.

2 kommentarer:

Sara sa...

Låter som en bra dag! (Med undantag för försvinnandet då... Hu!) Fin bild på dig! Kram

. sa...

BRA med bilkudde/stol, härligt jobbat bussbolaget!

Jag kommer aldrig våga åka till en storstad med min unge, tur att E kom tillbaka så fort!