söndag 24 oktober 2010

ge mig vardag!

Det kan bli för mycket av det goda.
Nu skulle vi behöva ett par "tråkdagar" så att barnen varvar ner.

På eftermiddagen var de olidliga här hemma. Vi satt och spelade ett födelsedagsspel, hela familjen samlad. Hampus den stackarn har ärvt mina gener vad det gäller att förlora. Han blir skitarg och ledsen. Han kastade tärningar och skrek. När Bosse fick Yatzy två gånger i rad brast det för honom. Mitt i detta kom morfar för att uppvakta. Kaos är en förmildrande omskrivning. Dessutom vägrade jag att sätta på tevespelet eftersom jag tycker att man kan leka utan det ibland. Pappa blev inte så långrandig om jag säger så...

Kvällen blev lugnare. Jag och barnen pysslade med både nytt födelsedagspyssel och lite gammalt. Hampus var så stolt och nöjd över sina kreationer. Elvira limmade och tejpade för glatta livet. Nu måste jag komma ihåg att handla ny tejp :-)

Inga kommentarer: