lördag 16 oktober 2010

en dag i paradiset

Nu går ögonen i kors. Jag har varit uppe sedan 02.25 föregående natt. Jag och grannen R satte oss i bilen klockan 03.00 och for de 36 milen till ULLARED. Vilken lycka! Först får man planera, skriva lista, föra över pengar till rätt konton och packa matsäck. Sedan har man ca 4 timmar på sig att snacka en massa skit i bilen. Äta god matsäck och tagga sig för kundvagnsracet inne på Gekås.
Vi kom dit till 8.30 pga blixthalka i Jönköpingstrakten, åkte i 50 km/h på motorvägen. Ingen kö och rätt lugnt där inne. Eller så beror det på att jag började med leksaker och heminredning. Min vagn blev snart full och innan 10.30 var jag utanför kassorna. Var tvungen att lasta av mig grejerna i bilen, dricka lite kaffe och sedan glida förbi 2-3 timmars kön och gå rätt in i varuhuset tack vare stämpeln jag fick på vägen ut. Andra rundan gick det trögare, plockade lite här och lite där. Eftersom inte mamma var med och styrde upp mattiderna så var jag nog rätt låg och tappade lusten. Vi gav upp när klockan var 14-14.30. Då var både jag och R nöjda. Lite snabbmat och sedan 4 timmars sträckkörning hem. Jag är helt slut i kroppen och huvudet så jag hoppas på en god nattsömn.

2 kommentarer:

Pz2 sa...

Härligt, härligt men farligt farligt;) Min tur på tisdag =)

. sa...

Saknade också mammas mattider :-) tänkte fika mååånga gånger men det kom hela tiden en massa trevliga grejer före...