söndag 5 september 2010

arbetsolust

Borde jag inte känna mig pigg och utvilad efter en lat helg med mycket sol?
Istället känner jag mig trött och slö.

Klockan 18 slocknade Elvira i mitt knä iklädd vinteroverallen från förra vintern. Hon kunde ha den men den var inget passande sovplagg så lilla älsklingen fick finna sig i att bli väckt. Eftersom hon var så trött och jag kände mig trött så testade jag att lägga Hampus också. Och det gick. Nu har de alltså sovit en timme och jag borde ha hunnit få massor av jobb gjort men det vill sig inte. Arbetslusten infinner sig icke. Ordet måste hänger över mig som en stor svart...kråka! Eller värsta sortens regnmoln. Om jag bara får detta gjort så kan jag se en film eller umgås med mannen en sväng innan det är nattning av mamman.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det smittar....genom cyberspace. Här är vi också trötta.
/Petra