tisdag 31 augusti 2010

har jag världens bästa jobb eller?

Tjoho vilket roligt jobb jag har!

Bästa "prova på dagen" för allehanda sporter anordnades idag i Kumla för alla elever i 3-4-5:an. Vi cyklade dit vilket innebar en hel del förmaningar om vilken sida man cyklar på och att man inte cyklar om någon och att man inte stannar utan att göra tecken osv. Hanna tävlingsmänniskan är också en tävlingslärare (nähä det trodde ni inte va?) Alltså var jag tvungen att spurta lite med barnen på ditvägen. Jag vann lätt uppför stora bron, hohoho. Under dagen testade jag sedan att hoppa längdhopp och att springa 60 meter, undrar om inte den distansen blivit längre med åren? Kändes långt, väldigt långt. Jag var klädd för kallt väder, långkalsonger och jeans. Gissa en gång om jag svettats idag! Dagens roligaste var ultimatefreesbee, undrar om det finns något tjejlag eller menade old ladies. Kul är det iallafall. Dagens bästa för många av mina elever var när speedwayförare från Indianerna kom och skrev autografer. STORT.

Nu planerar jag gympapass för minisar och so-pass för storisar. Lite skilda övningar som går hem hos de olika barnen. Hjärngympa blir det för mig när allt ska falla på plats i mitt lilla huvud.

1 kommentar:

Pz2 sa...

Linus kom hem med autografer till honom och pappa :) Han var nöjd, mycket nöjd =)