onsdag 31 mars 2010

påskförberedelser

Påskabreven är klara men H vill inte alls ge bort dem utan de pryder nu kyl/frys samt hans dörr. De är jättefint målade. Jag är så stolt. Det är inte länge sedan han inte alls begrep sig på "kopieringsteckningar".

Eftersom sonen inte kan läsa så kan jag här avslöja barnens påskäggsinnehåll. Mohahha! Godis har de redan fått och kommer antagligen att få mer så jag tänkte om. Tänkte nytt! Det gillar jag, undra vad Hampus tycker...

Äggen innehåller följande spännande saker:
Två par strumpor (jo det är sant...)
Ett paket fina studsbollar
En snygg T-shirt/klänning
Duschtvål förpackat i litet djur
Fröpåse med solrosfrön/gräslöksfrön
Några skumkycklingar

Kanske hinner påskharen åstadkomma något mer annars så får det duga så. Jag är speciellt nöjd med fröna. De ska vi klart sätta tillsammans.

Förra året lämnade påskharen ett nystan att följa för att komma till ägget.
Hur gör haren i år? Hur gör ni?

4 kommentarer:

Therése sa...

Katter och nystan går inte ihop.
Skattkarta eller utlagda ledtrådar som leder till varann brukar funka fint. (skriver inte utan ritar på lapparna)
Kramis

Camilla Krona sa...

Jag gillar verkligen innehållet i påskäggen. Så gjorde jag med när Rasmus va liten. Varför inte rita en bild med platsen där haren lagt ägget, lite "rebus" liksom.
Kram och Gald påsk på er

Lösvirkesbyggarna sa...

Vi har "blivit av med" ena pojken. Han kommer att fira påsk med sin farmor och farfar uppe i Sälen och han blir troligtvis överöst att påskgodis. Storkillen skulle behöva få ett påfyllt telefonkort i sitt påskägg. Han är rädd att han inte kommer att ha råd att smsa sin tjej på fyra-månadersdagen. : )
När pojkarna var mindre (men inte allt för små) var mina enkla hemmaritade kartor populära. Första kartan ledde till nästa karta, som ledde till nästa, som... Ja, du fattar.
Kram Anna

Hanna sa...

Anna: Klart att E ska ha påfyllnad av telefonkort i påskägget, illa vore det annars!
Tack för tipsen, ledtrådsbilder är nu ritade till H. Viran får nog köra trådracet i år.