torsdag 4 mars 2010

mat(ch)

Maten igår fick godkänt! Så nu har vi en rätt till att variera oss med. Jag tycker det är rätt okej att laga mat, till och med kul ibland. Mitt värstaste är att hitta på och sedan genomföra. Nu har vi sedan en tid tillbaka haft ett middagsschema och hör och häpna det har fungerat fantastiskt bra. Visst faller det vissa dagar när man inser att man missat något inköp eller familjen ligger däckad i magsjuka...Idag blir det en säker favorit: korvstroganoff med ris och ketchup. Har ni ketchup till detta?

Direkt efter köttfärsgratängen igår bar det av till Åsbro för innebandy, innebandymatch. Match är kul men igår förlorade vi och det är aldrigaldrigaldrig kul. En tjej i laget frågade var jag fick min energi ifrån och mitt spontana svar var "resultattavlan". Att ligga under det är tändvätska för mig. Att bli uppsnurrad (jo jag blev bortgjord ett antal gånger igår...) är som att spruta tändvätska på öppen eld. Så nog sprang jag alltid. Som en tok och så mycket jag orkade men till vilken nytta?

Idag väntar ändå mera legobyggande, båda barnen hemma. Snorigt och hostigt. Läsandet för min del får väl ske någon annan dag. I eftermiddag kör vi barnbyte på Ericsonparkeringen. Bosse får åka hem med barnen och jag ska på föreläsning på Skogstorp.

Inga kommentarer: