söndag 7 mars 2010

lycklig

Har nu suttit i soffan tillsammans med mina två gryn. Kollat Emil och griseknoen samtidigt som jag läst slutet på en mycket gripande bok. "Min vän Henry" av Nuala Gardner. Författaren skriver om sin familjs tillvaro med först en gravt autistisk son och sedan efter mycket kämpande även en autistisk dotter. Vilken otrolig lycka att få ha friska barn. Två friska barn.

Hampus hade ju feber igår och var riktigt risig. Idag har han (fram tills nu...) varit pigg. Vi har varit ute och han har varit hos farbror M och spelat tevespel. När han kröp upp i soffan bredvid mig så frös han och nu en halvtimme senare sover han gott. Febern är uppe över 39 igen. Ännu en dag hemma tillsammans med barnen. När ska jag läsa min kurslitteratur? Va? NU! Nej nu ska jag snart äta pizza och slappa lite mer i soffan.

Inga kommentarer: