onsdag 24 februari 2010

friska

Ny människa!
Vaknade straxt före halv sju, väcktes av sonen som sovit i soffan inatt. Kände endast lite svag huvudvärk. Båda barnen ville ha frukost, kanske inte så konstigt med tanke på vad de fick i sig igår (nästan ingenting...)
Direkt efter frukosten sanerades huset. Nu är varje bacill bortstädad. Det som återstår är dusch för samtliga i familjen, jag väntar på min tur.

Jag kan inte tycka att livet är rättvist när man drabbas av magsjuka två gånger på en månad. Ska det behöva vara så? Är det förskolan skiten kommer ifrån? När jag ringde och sjukanmälde H så frågade personalen om E skulle komma som vanligt!? Öh nej, i min familj är vi alla hemma om någon kräkar. Smittan borde väl först och främst drabba familjemedlemmarna så det säkra före det osäkra så att säga. Nu vet jag att inte alla resonerar lika som oss och okej då, men det är taskigt mot oss andra som lämnar friska barn på förskolan. För det spelar ingen roll att vi håller oss friska i 48 timmar innan vi lämnar in om Pelle har en spysjuk lillasyster hemma och är där.

Idag står lek med barnen på schemat, efterfrågat efter gårdagens sängliggande. Kanske att vi smyger ut i solen en sväng också. Ute smittar väl inte magsjuka?

Inga kommentarer: