måndag 15 februari 2010

det här med att studera

Många säger "Åh det verkar så skönt att kunna bestämma lite mer över sin tid"
Jo visst, jag läser på distans, exakt hur mycket kan jag bestämma över min tid? Jag jobbar två dagar, de dagar jag studerar är barnen på förskolan. När de är hemma kan jag inte sitta och läsa eller skriva om jag inte gör det på kvällen/natten.
Sedan är det den här stressen över att inte veta exakt vad som krävs. Jag har läst flera böcker och skrivit anteckningar utifrån dessa. Jag försöker diskutera med mina studiekamrater på ett nätforum, lite dålig fart där bara...Jag har börjat skriva på en skriftlig uppgift, 5 sidor. Hur förväntas jag skriva? Ska det vara enligt uppsatsmall på c-nivå?

Men inte ångrar jag mig för det. Jag tycker att jag lär mig saker hela tiden, varje ny rad i kurslitteraturen ger mig nya kunskaper. Smaka på det här t.ex. socialinteraktionistiskt perspektiv

Kunde du läsa det utan att staka dig? Bra gjort i så fall!

Inga kommentarer: