fredag 25 december 2009

slut, slut, slut

Snart är glada julen slut, slut, slut.
Julegranen bäres ut, ut, ut.
Men till nästa år igen
kommer han vår gamle vän
Ty det har han lovat.

För vår del är julen nu slut. Imorgon skickas granen ut genom altandörren. Jag skulle tro att antalet barr som då finns kvar på den är lätträknade. Idag hade vi det sista firandet, jul hos mamma och Jan. Vi bjöds ett alternativt, "djurvänligt" julbord då värdarna glömde julskinkan ;-) Ingen saknade den och vi blev alla mätta och belåtna utan den. Mycket gott, tack!
Hampus lekte med låtsaskusinen K, både inne och ute. Ute blev det en pulkatur efter fyrhjulingen. Hampus var lyrisk över detta. Vi åkte hem på sena eftermiddagen och båda barnen hann slumra till i bilen hem. Och båda barnen hade svårt att somna till kvällen. Oväntat? Nej inte speciellt.

Fyrvaktaren är avslutat och överlämnad till syster. Jag sträckläste. Eller skräckläste. Bra men inte fantastisk...Ikväll har jag och Bosse sett "Stenhuggaren" på teve. Snopet när det tog slut mitt i. När kommer fortsättningen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon och nästa fredag ny serie av Läckberg...
/Anna

. sa...

Hihi, du kan snart få tillbaka boken, jag skräckläser också!