fredag 11 december 2009

jobbreflektioner så här på fredagskvällen

Sådärja. Då var luciafirandet på jobbet över för den här gången. Allt gick så bra. Barnen kom (nästan) i tid, allas ögon tindrade vackert och publiken verkade nöjd. Gott så!

Frågan är nu bara vad man tar sig före med nästa vecka. Sista veckan. För att inte tala om sista dagen, den 21 december. Ingen vettig läsårsförläggning direkt. Det löser sig säkert för jag har ju hela två lediga dagar på mig att planera.

Nu blev jag sugen på att berätta mer om jobbet. Roliga saker men jag spar det tills det är helt klart. Klart är det att jag kommer att jobba tisdagar och onsdagar under vårterminen. Studierna skall bedrivas under övrig tid. "Kan jag fixa det? Klart jag kan!" (lånat uttryck från Byggare Bob)

3 kommentarer:

Pz2 sa...

Jag är nyfiken...men får vänta förstår jag;)

Hanna sa...

Ja du får vara lite nyfiken. Det som jag ska berätta är kanske inte jättespännande, eller jo för oss som jobbar där jag jobbar är det superspännande!

. sa...

Säg A men inte B, moget! (NYFIKEN, berätta NUUU!)