söndag 20 december 2009

att somna i fåtöljen

Jag gosade ner mig i fåtöljen för att se på "Änglagård andra sommaren". Mysig film med härliga karaktärer tycker jag, även om första filmen såklart var bättre. Det gick bra i ungefär en timme sedan kom John Blund och skopade sand i mina ögon. Jag somnade så skönt där under filten. Så jobbigt att ta sig samman och plocka ur linser och borsta tänder för att inte tala om att sedan komma i säng.


När jag gjorde iordning Hampus för natten så frågade han om han fick sova hur länge han ville imorgon. Eftersom jag ska lämna 6.30 på förskolan så blev jag tvungen att säga att morgonen skulle bli tidig. "Jag lovar att lyssna på dig mamma!"
Hampus brukar dra täcket över huvudet och vägra vakna när vi väcker. Nu återstår bara två dagar innan vi får julledigt.

Inga kommentarer: