torsdag 12 november 2009

innebandy

Igår genomförde jag en rekordsnabb läggning av storebrorsan i hemmet. Inte bara snabb utan även tidig, fast säg inget till sonen för han vet inte om det! Jag skulle iväg och träna innebandy i Åsbro och ville göra min del av nattandet innan. Eller var det Bosse som tyckte att jag skulle göra min halva?!? Bestäm själv vad du tror är sanningen. När jag passerar Åsbroskylten så inser jag att jag glömt min klubba hemma i garaget. Funderar allvarligt på att vända, åka hem och strunta i att träna. Men kom på bättre tankar och klev in där i hallen bland en massa okända ansikten och frågade om de hade en klubba att låna ut. Klubba lånades och oj vad skoj det var att springa runt på en stor plan. En timme gick ruskigt snabbt och idag har jag hiskeligt ont i ena rumpmuskeln. Ajajaj.
Nu funderar jag på det här med innebandy på riktigt. Alltså på jätteriktigt med massa träningar, koner och matcher och sånt. Jobbigt och krävande eller kul och stimulerande. Får nog sova på saken. Undra om det ens finns något lag som vill ha en gammal avdankad tvåbarnsmorsa att släpa på.

Inga kommentarer: