tisdag 29 september 2009

nybörjarfel

Tredje natten på soffan...tror att jag hoppar över trappmålning imorgon.
Jag saknar min säng och min man :-)

Valkar och blåsor i händerna efter tre dagars hårt målande. Jag kom idag på att jag tidigare målat med på tok för lite färg. Nybörjare! Alltså kommer trappen nu att behöva en...fjärde strykning. Den kommer att bli pricken över i:et. Idag kändes det inte så hopplöst. Bosse var snäll och handlade nya redskap åt mig. Nya rollern var superbra! Jag varvar trappmålning med betsning och nu lackning av ledstängerna. Tråkigt att behöva vänta i ett dygn innan man kan dra på nästa lager. De som känner mig vet at jag är lite ivrigare än så. Än så länge har jag hållt mig och tänkt att det är bäst att göra som det står. Men nu är jag bra sugen på att sätta upp mina, faktiskt riktigt snygga BRUNA ledstänger. Ja Malin de är bruna men de är snygga!

1 kommentar:

. sa...

Snyggt bruna, det låter mycket intressant... Hihi!