söndag 2 augusti 2009

söndagsutflykter

Att plocka svamp är ju riktigt kul. Att leta efter svamp är inte lika kul. Lägg därtill en bärstol med nästan 10 kg blåbärsälskande Elvis och snart fyraårig goding i vingliga stövlar. Skogen vimlade av blodtörstiga mygg. Hemskt är bara förnamnet. Vi mulade i oss blåbär och hallon innan vi våldgästade Pelltorp. Jan tröstade oss med att visa två kantareller i dikeskanten hemmavid.

På eftermiddagen åkte jag och Hampus in till stan för att gå på bio och se Ice Age 3. På gatan utanför sprang vi på grannarna och visst var det så att de skulle se samma film, samma tid...
Imorgon ska jag vara en "jobbig" människa och ringa SF och klaga på reklamen som visades för kommande filmer. Vi var på en barnfilm klockan 15 på eftermiddagen och det gjordes reklam för någon midsommarfilm. Det var sex, nakenbad, sex, sprit och svordomar. Ska det vara så? Det tycker inte jag i alla fall.

När barnen lagts för natten gick jag ut och tog två varv i spåret. Veckans träningsmängd hamnade därmed på straxt över 200 minuter och ungefär 36 km. Okej!

1 kommentar:

. sa...

RING! Fy vad dåligt, skäms på SF och jag hoppas att du fick bra kompensation!