tisdag 7 juli 2009

mod

Jag gjorde något modigt idag, jag klagade på maten när vi åt ute på en stor affär. Jag brukar gnälla och klaga men aldrig göra något åt saken men idag tågade jag genom hela restaurangen fram till kassan, sedan matdisken och sedan kocken själv. Jag blev erbjuden ny mat och stammade fram att några köttbullar och potatis skulle bli bra (det var Elviras mat det gällde). Vi blev sedan väldigt förvånade när kocken själv kommer fram till vårt bord och ber om ursäkt och frågar vad han kan göra för att ställa allt till rätta. Bosse och jag sitter som fån. Då tar han vårt kvitto och lovar alla pengar tillbaka. Okej Tack!

Ännu en av mina principer med stort P fått ge till vika. Vi har varit på en barngrejsaffär och köpt ny stol till Hampus, en som man sitter i...framåtvänd. Jag vet att han inte är fem år men va fasiken ungen slår ju huvudet i vindrutan och hur bra känns det. Det blev nu en sån här.

Inga kommentarer: