torsdag 11 juni 2009

squashing

Tänkte att jag skulle fortsätta berätta om veckans skojigheter på jobbet. Idag har vi repat inför morgondagens skönsång. Mina fina barn hördes iaf något litet idag, de var ruskigt nerviga och inte ett leende syntes. Spännande att se hur många som törs kliva fram och stå på scenen imorgon när hela mässen är full med folk. Jag kan dock inte påstå att repet var speciellt skoj så det roligaste idag var nog när jag parade ihop barnen två och två och fick dem till att övningsgå på led. De trampade runt ute på skolgården utan att ifrågasätta, duktiga elever jag har :-)

Hörde idag talas om en ny sysselsättning som kunde ge grymma pengar,"Squashing"STORA kvinnor sätter sig på små män. Hur kan det vara skönt? (jag törs inte länka till något inslag där denna udda "gren" utövas men googla på det så får du se!)
Om jag inte skrämmer iväg masken snart så kanske jag kan sätta upp en lapp om squashing på Maxi! 

1 kommentar:

Therése sa...

Har man fantasi så kan man nog tjäna pengar på det mesta.
Vad ska man kalla det om man inte är så där stor? Kanske det vore en idé.

Hoppas det gick bra på avslutningen.