onsdag 10 juni 2009

maskmat i mängder

Ännu en dag på skojiga skolan är till ända. Idag var hela huset på utflykt till Tisarstrand. När jag vaknade supertidigt i morse och hörde regnet dundra ner på altantaket ville jag krypa under täcket och slippa gå upp. Jo jag gick upp i alla fall. Satt på jobbet från 7 och sa med munter stämma "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" varvat med "Vi åker i alla fall kanske åker vi hem tidigare". Många föräldrar ringde och undrade om de kanske skulle få en ledig dag hemma ist för på utflykt. Ju mer klockan närmade sig 8 destu bättre blev vädret. Vi for iväg med en hel massa skjutsande föräldrar. En trevlig förmiddag vid stranden. Några tokungar hoppade såklart i, nån i regnkläder andra i badkläder...

Nu när jag sitter här och försöker mota tillbaka min latmask in i mörkret där den hållit till de senaste veckorna så ser jag till min fasa att det regnar ute. Jag som har roliga fotbollsträningen ikväll. Masken livnär sig på PMS, regn, bra teveprogram mm. Jag känner att den håller på att anta orimliga proportioner. Stora jättemasken mot lilla mig. Hur ska det gå?

1 kommentar:

Therése sa...

Nä, ryck upp dig!!!!
Slopa dumheterna och ut.
Du kan få en guldstjärna av mig, bara jag får läsa allt posetivt om träning och motivation. Det inspererar!
(Jag har inte ätit gott denna vecka och lider av abstinens, fy vad jobbigt det är. Äter alltid nått dumt varje dag annars)Ps.Skulle gärna vilja ha några sallads tipps (-: