söndag 7 juni 2009

inför skolavslutning

Snart slut på ännu en härlig helg. Idag har vi mestadels varit ute. På förmiddagen hade vi kafferep på garageuppfarten sedan kom byggkompisarna hit med kaffebröd till nästa kaffepaus. Mycket fika alltså, tur att jag nu på kvällen haft fotbollsträning och hunnit ett varv i spåret :-)

Nu går vi in på upploppet på jobbet. Skolavslutning på fredag och det känns alltid pirrigt för tondöva mig. Att släppa upp mina små barn framför föräldrar och syskon och framföra en sång som jag tränat med dom... Tack och lov att jag har hjälp av en musikalisk kollega!
Sista veckan består till stor del av lek och skoj men även en hel del som ska avslutas och göras klart. Imorgon är skojet en brännbollsmatch mellan personal och femmor, skolans äldsta elever. Behöver jag tala om att jag tog hem ett racket för att öva?! Nä jag tänkte väl att ni listat ut det redan. Veckan kan alltså börja med upplopp, jag ser femteklassare galna av segerns sötma springa ärevarv efter ärevarv runt skolan...eller kanske är det vi i personalen som kommer att gå och dryga oss efter matchen. Återkommer med resultatet.

2 kommentarer:

Pz2 sa...

Du är en underbar tävlingsmänniska:) inget halvdant liksom som en annan som inte vet vad tävling är...

Finnpajsaren sa...

Men att jag inte är förvånad! hihi
Och du kör aldrig med det platta va?
Kör så det ryker och ha en härlig avslutningsvecka!