tisdag 26 maj 2009

vad är det som luktar skit ute?

Ännu en höjdardag på jobbet. 
Jag är inte ironisk utan det har verkligen varit en bra dag. 
På förmiddagen hade barnen marknad. Låtsaspengar var det som gällde. Jag höll på att göra ett klipp men det kändes fel att köpa ett Fisherpricegarage för 5 daler. På Blocket tar de 200-250 kr. Jag tvekade aningens för länge och en unge hann före mig. Har jag tur kommer det till försäljning om ett år igen!

Lagom när det var dags för mig att cykla hem från jobbet kom regnet. På cykelvägen mellan Sannahed och Kumla hoppade den där äckliga doften på mig. Jag kollade allt jag kunde efter spireor men såg ingen där. Ett träd, kan oxelblommor lukta äckligt? Rönn? Jag vet inte vad det är men illa doftar det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stoppade näsan i en klase rönnblommor idag och det luktade verkligen inte hallon... Skulle tippa att det är den lukten du menar!

/Trogen läsare :)

Therése sa...

Om det inte är spireor så är det ett mysterium. Kanske dom har gödslat med kokiss på åkrarna där ute. Det luktar super illa.