lördag 30 maj 2009

lite bad blev det

Vilken underbar dag. Vi har "bara varit" hela dagen. Gött!

Jag har hunnit sitta i solstolen. Elvira har badat i tvättbaljan ute. Hampus har lekt med gatubarnen. Bosse fick sova lite längre imorse.

På förmiddagen hade vi mamma och Jan här på lite fika, rabarberpaj med vaniljvisp/vaniljglass. Somrigt och så gott. Jag fick en liten vit gullviva (lät mycket konstigt nu när jag skulle skriva det men jag tror att det var det...) Växten sitter nu i en nyrensad rabatt. Vattensarven har fått för sig att den kan göra som den vill. Men icke i mina rabatter. Hampus och Elvira fick varsin pelargon att sköta hand om i sommar. Vi hjälptes åt att plantera om dessa och nu är de välvattnade. Tack för de fina blomstren. 

Nu ska jag njuta av kvällssolen. Nyduschad efter ett par varv i spåret. Jag är på gång!

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Bra jobbat med spåret och bara varandet.