söndag 31 maj 2009

årets första utomhusbad

Premiärdopp i Djupadalsbadet. Fast jag badade bara upp till troskanten, blir så otäckt kallt när vattnet når magen. Enligt hörsägen så ska det ha varit 23 grader i vattnet. Jag kan sträcka mig till att det inte isade i benen iaf. Hampus och Elvira plaskade och badade glatt i ett par timmar innan vi satte oss på cyklarna och trampade hemåt. Hampus måste ha haft en jobbig dag för han slocknade efter lunch och filmtittande. Heldåligt att sova middag mellan 14-16 när man brukar sova för natten kl. 19. Han har för övrigt just lagt sig för andra gången ikväll, fick mysa lite med mamma och pappa vid köksbordet innan han gjorde ett nytt försök att somna.

Elvira och jag har varit ute och rekat en potentiell springrunda. Jag hoppas på att kunna klämma den imorgon. Längtar, supertokigt jag vet ;-)

Nu ska jag ta min klibbiga kropp och styra den mot duschen. Ska bli trevligt att krypa ner mellan soltorkade, sommardoftande lakan med en ren, sval och solbränd kropp

Inga kommentarer: