lördag 14 mars 2009

sockerbrist

Lördag igen och återigen dags för melodifestival. Även denna helg tänker jag skippa den tillställningen. Bosse och jag såg för två veckor sedan men vi satt båda och tyckte att det var mest dåligt så då finns det ju ingen större anledning att se på det. Jag gillade dock Malena Ernman. Heja henne!

Imorse gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge. Jag spelade innebandy. Spelade och spelade men jag försökte kämpa innebandy i 1,5 timme tillsammans med en massa glada kvinnor. Jag hade skoj. Nu känner jag mig en aning stel, lite ledbruten rent av. Hur ska det då kännas imorgon och dan efter det. För visst är träningsvärken som värst två dagar efteråt?!

Undra om jag idag har kommit till kulmen i min sockeravvänjning. Huvudvärk trots en halv kanna kaffe. Hampus har smaskat i sig sitt lördagsgodis och försökt bjuda mig. Jag har själv varit påväg till skafferiet och Bosses påse men sen i sista stund kommit på mig själv. Ikväll ska jag till Laxå och bowla. I samma lokal som bowlingen säljer de lösgodis, väldigt mycket och rätt billigt. Hur gott kommer det att lukta därinne? Jag är lite orolig.

Stackars svärmor ligger fortfarande inlagd och kommer säkert att göra så ett tag. Hon är rejält nedsatt och läkarna har väl inte riktigt koll på vad det beror på. Det känns tryggt och bra att hon är omhändertagen. Jag tror på svensk sjukvård.

Inga kommentarer: