torsdag 11 december 2008

snart dags

Tiden springer iväg för mig. Snart, alldeles för snart ska jag börja jobba. Den sjunde januari ringer klockorna in till en något annorlunda vårtermin för en "klasslärare" som mig. Jag kommer att lämna min gamla arbetsplats, Hardemo skola, för att istället börja på en annan liten skola på närmare håll. Nu fanns det dock inga (?) lediga lärartjänster i kommunen utan jag kommer att jobba kombinerat fritids och skola. Det blir spännande att se ytterligare en verksamhet, för några år sedan jobbade jag tillfälligt på en förskola. 

Ska bli skönt att börja jobba och veta att barnen är hemma med Bosse istället för att känna stressen över inskolning och långa dagar på förskola. Den tiden kommer ju också men då är jag i alla fall van vid att jobba igen!

Inga kommentarer: