måndag 8 december 2008

hemma igen

Efter en lugn och skön tripp till Göteborg utan våra barn är vi nu tillbaka i vardagen. På tåget hem igår var det inte bara jag som kände att jag skulle behöva vara "ledig" en dag till för att orka. För så mycket lugn har resan trots goda förutsättningar inte inneburit, jo tågresan dit och hem var lugn. Lördagen tillbringade vi på stan. Butik efter butik avverkades, jag tror att de flesta på listan hanns med och fler därtill! Julstämningen infann sig på Hagas trånga gator, många butiker var verkligen julpyntade till max. På kvällen promenerade vi uppför Avenyn och vidare mot Liseberg. Vi var bara tvungna att stanna och tindra vid den här lilla isbanan där några barn tog sina kanske första stapplande skär. Fantastiskt mysigt var det, som en av killarna sa "det är bara Musse Pigg och hans vänner som fattas".

Väl inne på Liseberg njöt vi av alla vackra ljusskapelser. Facinerande hur de lyckats täcka träden med ljus. Här ser ni slänggungan "in action" med träd och ljusgirlanger i bakgrunden. 

När vi var mätta på julmarknad, ljus och tombolaspelning så gick vi in mot stan igen för att inta en mycket sen middag på spansk restaurang. Jag åt mina första riktiga Tapas. Efter en natt mellan sidenaktiga lakan så borde man väl vara utsövd men jag var rejält trött när jag släpade mig upp vid 8.30. Sedan fortsatte vi söndagen i samma anda som lördagen, dvs shopping och mera shopping. Straxt efter 8 på kvällen var vi hemma i Kumla igen. Då satt barnvakterna i soffan och barnen låg i sina respektive sängar och sov. Tre kvällar har de alltså nattats av andra och det har gått så bra. Över förväntan enligt morfarn själv. Ett stort tack till Carina, Tobias, Sandra och pappa som ställt upp och tagit så god hand om våra gryn! Liten vaknade som vanligt under natten och fick då kramar och pussar i massor :-) Hampus däremot sov hela natten och vi fick vänta ända till morgonen innan vi fick pussa och krama honom. Älskade ungar!

1 kommentar:

Sara sa...

Låter som ni haft en trevlig helg med mycket skoj! Jättefina bilder också, som vanligt!

Kram Sara