måndag 3 november 2008

provlagning

Störst och minst har drabbats av förkylning. Båda är febriga och gnälliga. På förmiddagen tog jag med Hampus och cyklade till öppna förskolan. Sjuklingarna fick vara hemma och vila tillsammans. Hampus spikade ihop en liten bil i snickarvrån och sedan lekte han som vanligt med sina kompisar.

Idag har jag genomfört en provlagning inför julmaten. Köttbullar har rullats och stekts. Jag tyckte att de var rätt goda, mycket bättre än Mamma Scans! Bosse tyckte de var familjevänliga men så är han också genomförkyld. Efter maten gick Hampus och jag och kollade Mora Träsk på DVD, tydligen väldigt sövande musik då vi båda somnade gott i soffan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Disneychannel sov jag gott till i kväll...

Anonym sa...

Bra jobbat Hanna! Handrullade köttbullar är alltid godast, men låt dem stå i kylskåpet över natten innan du provsmakar dem så kommer smaken fram bättre. Sen kan man alltid börja exprimentera med kryddningen....

/Joakim