onsdag 19 november 2008

måla med ljus

Åh vad det är kul att gå på kurs. Min fotokurs är i full gång och än så länge har vi "lärt oss" de olika inställningarna på kameran, dvs. vad händer när man gör si eller så. En massa bra tips har jag snappat upp. Tråkigt bara att det alltid är mörkt och grått ute, inte så kul fotoväder. Men dagens lektion kräver mörker. Fotografering med vääääääääldigt lång slutartid. På bilden ovan är det min assistent som "målar" med en ficklampa i ett kolsvart rum. Nu längtar jag till kvällen då jag ska prova att "måla" lite själv också.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad häftigt! Tänk vad man kan göra med lite ljus!:-o

Kram Sara

Anonym sa...

Hello. Vad är det för kurs du går? Jag fotar också en del och har gått en endagskurs för att bara förstå kameran... ;-) Inte så mycket med andra ord. Ha det fint! Jonna