fredag 31 oktober 2008

utgång

Idag har självklart utelek stått på schemat. Redan halv åtta tyckte Hampus att vi skulle gå ut och skotta snö. Jag lyckades skjuta fram utgången till straxt efter nio. Det såg så härligt ut när jag stod inne...väl ute så klafsade det väldigt mycket under stövlarna. Vi blev snabbt blöta av snön som föll. Ett par vantbyten var hann vi med under de dryga 90 minuter som vi var ute. Alla 3-åringar på gatan lekte/slogs (!) tillsammans. Lite senare på dagen sågs vi inne hos en av grannarna och då lekte barnen bra. På eftermiddagen var vi ute och blötte ner oss igen, mina tår kallade dock in oss redan efter trekvart. Då kastades Hampus kläder i tvättmaskinen, han och M hade nämligen roat sig med att rulla nerför slänten på vår baksida. Den lilla snö som var förvandlades snart till lervälling och kläderna var riktigt skitiga.

Jag har nu en väldigt lugn och skön fredagskväll. Bosse är iväg och spelar poker, heja heja, och barnen sover förstås sött i sina sängar.

Kanske ska jag för första gången i historien slå en glutt på Idol på TV 4. Grannens stora tjej är med som publik, tokungen har suttit ute hela dagen för att få biljetter och bra platser. Galna tonåringar! Hon och kompisen sitter i rosa kläder långt fram om ni nu undrar.

Inga kommentarer: