lördag 11 oktober 2008

sömn?

Jag beundrar alla som kan ha sina barn i sängen och ändå sova själva. I natt har vi haft båda barnen i sängen, de trillade in en efter en kan man säga. Jag vaknade någongång mitt i natten och upptäckte att jag inte riktigt fick plats. Vad gör man? Jag la mig skavfötters med H och E, utan kudde och med ytterst lite täcke. Oskönt! Straxt därefter vaknade E och ville prata lite. Jag satte mig i soffan med henne och tillsist tyckte jag att hon gott kunde sova i sin säng men det ville fröken då rakt inte. Det slutade med en madrass på golvet bredvid hennes tomma säng, hon sov givetvis bredvid mig på smala, smala madrassen. Gäsp! Imorse sov vi i alla fall till 7.30 och sedan låg jag och drog mig till 8.30. Det var länge sedan. Skönt!

1 kommentar:

Lösvirkesbyggarna sa...

J är glad åt att ha sina 105 cm för sig själv, medan jag och G har 90 cm till godo att sova på de nätterna han vill sova hos mamma. Men jag klagar inte, jag sover faktiskt gott när det är lite trångt. Tack och lov! : )
Kram Anna