tisdag 28 oktober 2008

hela dagen

Ännu en tidig morgon. Var som vanligt uppe och hörde tidningsbudet vid 04.45. Gäsp! Idag lyckades jag dock få den lilla skrikan att somna om. Storebror fick löfte att vara vaken och leka om han gjorde det på sitt rum. Detta resulterade i att jag och Elvira till sist sov till sköna kvart i sju. Underbart!

När jag kände mig så utvilad var det läge att passa på att göra lite "jobbigt" pyssel. Direkt efter frukosten slet jag fram vaxduk och fingerfärg. Hampus skapade den ena teckningen efter den andra. Elviras hand-och fotavtryck förevigades. Skoj men ganska påfrestande för nerverna. Vill inte gärna ha färg på fler ställen än nödvändigt. Hampus njöt iallafall och det var ju tanken att han skulle ha roligt en stund.

Efter målningen tog vi en promenad för att handla lite. Hampus var så duktig och gick väldigt lååångt. När vi gått en bit frös både han och jag, vi är termometerlösa hemma och ganska ofta är det svårt att avgöra temperaturen genom att titta ut...Vi traskade trots allt på och då började det regna. Självklart låg regnskyddet till vagnen hemma. Vi kryssade mellan de tunga dropparna och kom hem relativt torra ändå.

Efter lunch slappade vi på Hampus rum med ett nytt puzzel. Elvira älskar legolådan och kan sitta en bra stund och gräva i den, tur att duplo mestadels består av stora och rejäla bitar. När det var dags för E att sova hoppade vi i ytterkläderna och gick ut. Usch vad det var kallt då.

Nä nu är det dags att krypa upp i soffan för att kolla på Desperate Houswives. slutade så konstigt förra veckan att jag måste vara med från första stund ikväll.

Inga kommentarer: