fredag 10 oktober 2008

fredag

Igår hann vi med att städa hela huset samt att ha besök av min syster Malin och sötaste Noran. Bosse och jag fick den stora äran att vara barnvakt en liten stund så att M hann åka och handla. Hampus och Nora tog då ett välbehövligt bad inne i baljan, ute hade de plaskat och blött i sunkiga vattenpölar.

Idag har vi tagit en cykelpromenad, samt lekt på gatan med grannen M. Till lunch fick jag för mig att det skulle vara skoj med blåbärspannkaka men oj vad det var oskojigt att grädda och vända dessa. Smakade bra i alla fall, Hampus var störtnöjd och gnällde ingenting om att inte vilja äta. Efter maten lekte båda barnen på Hampus rum, ja faktiskt så lekte dom. Hampus byggde med duplot och Elvira åt på detsamma. Rätt som det var så hörde jag ett gallskrik och Hampus började grina. Vad hade hänt? Jo lillasyster hade tagit sönder hans hus!
Nu när lillasyster sover har vi suttit och lekt med paint, med gemensamma krafter lyckades vi göra denna otäcka gubbe.

Inga kommentarer: