söndag 14 oktober 2018

Åstadsloppet

Igår var det dags för Åstadsloppet i Örebro. 21,1 km.
Ju närmare starten vi kom desto mer nervös blev jag. Ville slå mitt pers på 1:48 någonting. Djävulen på min axel viskade att 1:45 skulle sitta fint...som sagt nervös med låsningar i ryggen och ingen plan för loppet. Förra gången jag deltog gick jag ut för hårt och orkade inte hålla ihop på mitten. Det skulle jag helst inte göra om. Nä visst!
Starten gick. Rullade på i 4:40 tempo i typ en mil sen blev det tungt. Fick gå lite. Vid 13 km var jag totalt slut. Hällde i mig sportdryck när tillfälle gavs. Orkade jogga lite igen. Upp på stan hade jag rygg på en stadig kille med 5 minuters tempo. Orkade tills vi passerade 18 km:s skylten sen fick jag gå igen. Pustade och grämde mig över mitt saboterade lopp. Sprang iaf vidare och när det återstod 1 km förstod jag att tiden kanske inte skulle behöva bli så dålig ändå så jag gjorde mitt bästa för att ta mig i mål på ett vackert sätt.
Min klocka stannade på 1:45:53
Absolut inte nöjd men ändå...
Hur hade det gått om jag inte hade gått?

Ja ja det kommer fler lopp. Nu blir det till att träna, mer och hårdare och bättre!



Inga kommentarer: