lördag 5 september 2015

Kilsbergen Trial 14 km

Laddad och lite nervös (okej ganska mycket nervös). I bilen upp till Ånnaboda inser jag att jag är klädd som alltid, linne och korta shorts. Termometern visar 10 grader och det ska visst bli regn. Bara bita ihop. Hade liksom inget att välja på. Under uppvärmningen började det regna.  Blöt och kall redan innan start alltså.
Försökte hänga med i början, la mig i rygg på de som brukar vara lika snabba som mig ungefär. Efter 1,5 km asfalt bar det iväg in i skogen. Där bildades ett långt led av löpare. Jag låg bakom och tuffade på. Det gick långsamt och till sist började ledet dela på sig. Jag gjorde några omkörningar men försökte ändå ligga kvar i ledet, ville inte dra själv! Vid 5 km kom jag ikapp en klubbkamrat som jag glatt la mig bakom. Efter halva sträckan fick vi vatten och då tänkte jag vara snäll och dra en stund. Klubbkamraten släppte och jag lyckades springa ikapp nästa löpare, även denne en Östansjöare. Jag gick ganska hårt fram i skogen och blev snart själv i spåret. Jagade ikapp framförvarande och hade sällskap i slalombacken. Vilken tokig idé att låta alla springa uppför den!!! Jag blev omsprungen (!) i backen av en tjej, försökte hänga på henne när det sedan bar iväg utför och mot mål. Lyckades vara med fram till 500 m före mål då jag var tvungen att slå av lite på takten. Kom i mål på 1:21:05 och kände mig nöjd och glad. Kul lopp!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad roligt Hanna! Jag är så imponerad!
/Anna