lördag 2 maj 2015

Här var det ingen sovmorgon...idag heller. Man och son lämnades på IP för fotbollsmatcher straxt efter 07:30 imorse. Dotter och jag for vidare mot Örebro för att hämta pappa/morfar. Målet för oss var sedan Vedevåg och Wedevågsloppet. Elvira hade start 9:30, 1 km skulle springas. Och som hon sprang! 5:04 stannade klockan på. Min grymma unge!
Jag hade start 13:30. Många långa timmar skulle fördrivas på en iskall idrottsplats. Kändes inte som den bästa uppladdningen men det visade sig att loppet skulle gå fint ändå. Jag sprang på med min nya "framfotstaktik" och fram till 7 km kändes det riktigt bra. Sedan blev det tungt, men då fick jag hjälp av en klubbkompis. Han coachade och drog så att jag orkade hålla i de sista 3 km. Framfotstekniken gav jag upp när jag passerade 9 km skylten. Men heja mig! Persade på 10 km. Nytt rekord: 47:55

2 kommentarer:

. sa...

Ja heja dig! Grymt bra av er båda!

Hanna sa...

❤️