tisdag 24 april 2012

ja!

En helt annan dag idag. Hampus sov hela natten med bara lite klagande rop i sömnen. Kan det vara en reaktion på den ökade Tavegyldosen? Hela förmiddagen var han pigg och alert. Till lunch åt han två gafflar potatismos och sen sov han i 2,5 timme. Hela eftermiddagen och kvällen har han sedan legat i soffan, trött och slö. Han är tydligen hungrig iaf för till kvällsmat beställde han pizza. det dög då inte med den jag gjort utan utkörd skulle den vara. Vad gör man inte när barnet inte ätit på fyra dagar?

Elvira och jag for till Hallsberg och OK Tisarens skogskul. Hon hade roligt och det var fantastiskt väder i skogen, grönt och soligt och fågelkvitter på det. Oslagbart.

Nu ska jag jobbångesta mig en sväng innan jag sjunker ner i tevesoffan med de desperata hemmafruarna. Känns inte helt bra att mina kollegor skrivit omdömen i dagarna två på arbetstid när jag varit hemma och vabbat och skrivit omdömen på ledig tid. Orutinerat av mig att vabba de dagarna eller är det så man ska vara, tänka på kollegor och barn i första hand och sig själv i tredje och sista hand? Hur som helst har jag inte så många elever att skriva om men det räcker till och timmarna flyger iväg när jag sitter med alla mina papper och böcker i högsta hugg.

Inga kommentarer: