onsdag 23 februari 2011

sanningen är den att jag luras



Bosse blev alldeles förskräckt när jag visade mitt kontoutdrag sådär offentligt, men vaddå?
Som med allt annat på nätet, hur vet du vad som är sant och på riktigt?

Nåja anledningen till att det skulle kunna eka tomt på kontot är att vi var på den stora gallerian i helgen, inte en gång utan tre gånger! Så kan det bli om man har huvudet under armen och handlar alldeles för mycket. Det var bara mannen och jag och vi handlade friskt i flera affärer. Shoppingpåsarna blev fler och fler. Vi turades om att få kramp i armarna och tillslut vet man inte vad man bär på. Vi åt gott och åkte trötta hem för att hämta barnen. vi berättade för Hampus att vi handlat lite nytt till honom. När jag packade upp kläderna hemma upptäckte jag att påsen med Hampus kläder saknades. Var fanns den? Säkert så att förvirrade jag glömt den i någon av dagens alla butiker. Jag satte mig och ringde runt. Fick oväntat men glatt napp på Dressman. de hade min påse. Jag slängde mig i bilen och åkte dit. Hemma var det då dags att kolla igenom kvittona och se vad som gått åt i penningaväg. Då upptäckte jag att yttreligare en påse fattades. Nu kanske ni tycker att jag har dålig koll, och så kanske det till viss del är men vi hade handlat i många affärer och jag köpte en del baskläder. Nu fick mannen i uppdrag att ringa, jag tyckte det var pinsamt. Han fick också napp och gissa var? Jo men på Dressman. Det visade sig att en kund glömt påsarna inne i en provhytt. Dressman har som bekant inga damkläder. Jag vill ju inte hänga ut den skyldige här men ni anar va?

Inga kommentarer: